söndag 26 september 2010

tankar

Idag hände något som får mig att tänka till!!

Idag under frukosten på hotellet som vi besökt under helgen, kommer en flicka och sätter sig mittemot mig, då det var rätt fullt i restaurangen. Hon berättar om att hon har fått nya örhängen. Det är inte riktiga, berättar hon. Hon äter bara massa av korvar. Ni vet hur det ser ut på hotellfrukostar, det finns allt, men hon äter bara korvar. Så söt. Flickan heter också Stina :)

Sen kommer hennes mamma. Hon berättar att flickan har blodcancer och nu var de i Stockholm för stiftelsen "min stora dag" hade gett henne det. Hon hade fått åkt limosin, varit i bollibompa studion, varit på tom tits och bott på hotell. Flickan hade själv fått välja vad hon vilje göra.

Mamman berättade att de hade fått veta förra året i april att hon var sjuk. Förra sommaren hade de bara varit på sjukhus. Behandlingen tar 2,5 år innan det är det svårt att säga om det ser bra eller dåligt ut!

Livet är såå orättvist! Livet är så konstigt!
Flickan har varit med mig i mina tankar under dagen. Tänker om mina barn skulle bli sjuka. Tänker på hur jag lever mitt liv. Tänker på hur jag prioritera min tid. Tänker på vad jag kan göra? Tänker på hur jag vill leva!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar