tisdag 16 november 2010

Oj vad tiden går fort!

Har funderat om jag vill skriva blogg... vill jag prioritera en blogg... har jag tid med det?

Men jag kan ju skriva lite då och då.. behöver inte göra det till nån grej... skönt att skriva av sig!!! och skönt att få lite feedback!

:)

Har varit hemma idag och Vabbat.. Wille har varit magsjuk... men vi andra verkar ha klarat oss.

Wille kan verkligen sitta och titta på tv hur länge som helst.. vissa barn slutar ju självmant men inte han.. han måste man säga till. Igår när vi var hemma såg han alldeles för mycket. . Fast han var sjuk och det är bra att han tar det lugnt så kändes det lite väl.
Så igår sa jag att ne imorgon blir det inge tv.
Men sen i morse så ändra jag mig .. Du kan titta på en film när Gustav sover.
Det var såå skönt att ha tvn avstängd! De har målat, byggt med lego, gjort önskelistor, badat tillsammans i baljan och skrivit i sin fina bok.
Det är verkligen som Astrid Lindgren sa: Låt barnen ha tråkigt.

Från det ena till det andra:
När jag blev mamma hade jag svårt att identifiera mig med någon... de flesta andra mammor var äldre och jag kände mig som ett ufo. Men nu på senare tid har jag hittat många som jag kan identifiera mig med :) Det känns skönt! :)

Föräldrarollen måste man verkligen göra på sitt sätt... annars blir det bara tok!!
Jag blir bättre och bättre på att vara den föräldern som passar mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar