tisdag 1 mars 2011

ÄNTLIGEN

Jag har varit rätt ensam att älska Anna Wahlgren :) Bland mina vänner.
Men nu vet jag en till som älskar Anna ... okej det är inte min vän :) men.....
Återkommer till vem det är längre ner.

Jag har många gånger föreläst om hennes tankar för vänner... men ingen har tagit det till sig.... det har helt enkelt inte varit deras grej!!

Med andra barnet, Gustav,brydde jag mig inte om att folk skrattade lite åt att jag ammade sjukt läääänge och hade schema... Men sen sov han 12 timmar när han var 4 månader UTAN GRÅT. Men det kom inte av sig själv utan genom att ha schema, vara konsekvent och massa mat.
Är helt säker på att det hade funkat på Storakillen.... men tyvärr lyssnade vi för mycket på andra... och jag var för stressad....så han var svårare med sömnen...mera tårar... mera skrik :( Men vid 6 månader sov han 12 timmar... SKULLE har kört Anna wahlgrens metod fullt ut med honom också så hade inte varit några problem!!

Jag gillar hennes tankar om barn:

Sömnen - 12 timmar/ natt (funkar ! )
Barns delaktighet i det dagliga pysslandet. Alla vill känna sig behövda!!
Ensamlek (börjar vid 4 månader ) Perfekt när man har två barn :)
Syskonkärlek. I LOVE!!
Att inte stoppa barns nyfikenhet genom att säga AJBAJJA :( utan visa hur man gör!!


Vet inte vad jag hade gjort utan hennes bOK! Och de som gnäller på henne har nog inte läst hennes bok!!!


men vem är det nu som gillar Anna Wahlgren mer än jag kanske ni undrar!?? Lär här:
http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=28711&beid=1621717

Vet även en författare,,,, minns inte hennes namn.... men hon är känd :) Hon skickar sina böcker till Anna som tack för att hon kunnat skriva dem fast hon har haft små barn!








2 kommentarer:

  1. ja, du sötis. Jag kommer aldrig glömma när du skrev meddelande efter meddelande på facebook ur boken för att lugna en stackars mamma på väg mot sitt sammanbrott:) Du är bäst! Kram C

    SvaraRadera
  2. Katrin Zytomierska..säga vad man vill om henne,men tycka saker kan hon! Me like alot=) Hoppas att allt är bra med dig Stina!<3

    SvaraRadera