onsdag 2 mars 2011

Fördomar

Ja ni när man har barn blir man ju lätt lite överbeskyddande .... jag kan säga att jag blir rätt lätt en HÖK och vill ha in sina barn under sina vingar så det inte händer något farligt.

Idag när vi gick hem från förskolan så höll wille hoppa i snöhögar.. längre bort ser jag hur en full farbror vinglar runt.. han får stanna till för att hålla balansen... han går emot oss... HMmm Jag vet att fulla människor inte behöver vara farliga... men jag ropar till wille att han ska komma NU ! :)
Så han skuttar ner från snöhögen... men han hinner inte för farbrorn hinner komma ....
Wille ramlar lite när han skuttar.... och detta ser farbrorn som är super full...
Han sträcker fram handen till william , som har rest sig men tar gladligen farbrorn i handen ändå :) Ojoj säger farbrorn och ler. och där har du mamma :)

Hade en nykter farbror sträckt fram handen så snabbt???

Än så länge har vi mött bara snälla fulla farbröder... som när vi åkte tunnelbana i sthlm.. och wille satt och snacka hela vägen med en full farbror :)

Eller när jag mötte en fullefarbror när jag gick med systempåsar. Han tittar på påsarna och säger: Ta det lugnt med dem där :)

Wille han bara log när farbror kom fram förresten :) Så glad!


KRAM PÅ ER ALLA!!
Kanske man ska ta sig ett glas vin för nu är det ju okej när kl är 20.... hahaha va livet är konstigt.. bara för att han var full kl 15 så blev jag rädd för honom.... jaja ni förstår,,,, BLA BLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar